Påske 2011


Så er familie-påsken begyndt! Gult farvede boller i ovnen, og en masse æg gemt i haven til året ægge-jagt:) Anden underholdning til ungerne er blandt andet cupcake pyntning og "mal en påske kanin".

Billedet er af årets påskekage, meget simpel men nuser kage.

Fremgangsmåde:
Hvordan: kagen er bagt i bold-formen, derpå udhulet og fyldt med mousse. Dens dun er lavet af smørcreme indfarvet og duppet på med alm. dej-spatel. Næb, øjne og fødder er lavet af fondant, men kunne lige så vel være lavet af marcipan.

 
Inspiration til design:
I kender dem nok alle - de der små filt kugler med små sorte øjne og orange næp som man kan købe alle steder uanset hvor man handler:) Synes det var sjovt at lave det som kage. Alt pyntning inkl "dun" tager ca 20 min.

Kommentarer

  1. Årh totalt nusser kage :-)))) Meget enkel men bare så skøn !!

    SvarSlet
  2. Jeg er bare SÅ facineret af dine kager, de er jo helt eventyrlige. Jeg elsker når man kan se at folk har haft det sjovt og har moret sig, mens de har fremstillet noget ;) Jeg har selv for nylig kastet mig ud i at bage kager, og jeg synes det er vildt sjovt, men derudover maler jeg eventyr billeder, som giver mig stor glæde. Dine kager minder mig på en måde meget om mine malerier, for man kan se at du har en humoristisk sans som skinner igennem. Og for mig er det bare så vigtigt...
    Nå sikke en smørre jeg fik skrevet der. Ville bare sige at jeg er VILD med dine kager og TUSINDE TAK for en super flot og sjov blog.

    Hygge Luise

    SvarSlet
  3. Hvor er den skøn!! Virkelig god idé.

    SvarSlet
  4. hejsa
    Er der en opskrift til hvordan man lave den kage-påskekylling ??? hilsen jane

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Modellerings chokolade

Opskrift: Flødeboller med vaffelbund

Icing Cornet/ kræmmerhus tutorial