Opskrift: Cookie cutter knækbrød

I går var jeg inviteret til en lille fest i anledning af DRs program "Generation XL" om overvægtige børn som er henvist til Enheden for overvægtige børn og unge, som har opnået fantastiske resultater og dermed givet børnene muligheden for et sundt liv med større selvtillid.

I den ånd vil jeg lige dele et lidt sundere indlæg med jer alle end jeg plejer. Her har jeg anvendt en småkage-udstikker med form som et spøgelse til at lave knækbrød med. Udstikkeren er udlånt af Heidi fra Sofisticake.dk. Børnene syntes det var rigtig sjovt at få denne formiddagssnack med et boooooh:) ... også rigtig god snack til madpakken.

Opskrift på knækbrød:
1 dl græskarkerner
1 dl hvide sesamfrø
1 dl. havregryn
1½ dl solsikkekerner
½ dl hørfrø
3½ dl rugmel
2 dl koldt vand
1 dl olivenolie
25 g saltet smør
1 tsk bagepulver
1 tsk havsalt.
TIP: Hvis du vil servere denne knækbrød til suppe eller ostebord kan du komme lidt rosmarin i blandingen for at give knækbrøddet et ekstra twist:)

På billedet er knækbrødene pyntet med neutral smøreost, agurk og rød peberfrugt.

Fremgangsmåde:
Bland alle ingredienserne sammen. Tag herefter 2 stykker bagepapir og rul knækbrødsdejen ud mellem dem ca. 0,5 mm tyk. Skær firkanter eller anvend en småkageudstikker.
Bruger du en småkageudstikker så behold småkageudstikkeren ned over dejen og tag en bred spatel ind under og knækbrødet sammen med udstikkeren over på det bageark hvor den skal bages.
Bages ved 200 grader i ca 12-15 min.

Velbekomme:)

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Modellerings chokolade

Opskrift: Flødeboller med vaffelbund

Icing Cornet/ kræmmerhus tutorial