Cupcake dekoration trin 2

Trin 2 i cupcake dekoration indeholder: "flyvende" og dinglende stjerner, patchwork teknik og nem modellering af en pakke. Der vil løbende blive opdateret på dette indlæg.

Stjerner:






Materialer til stjerner er som vist på billedet: kop m afkølet kogt vand, kage-ståltråd, stjerner udstukket med småkage udstikker samt tyl til at prikke hul i de dinglende stjerner - jeg har anvendt rund tyl tip nr 3. Stjernerne er lavet af Wilton fondant, uden gum tex/ tylose; tørretid ca 12 t. De lilla ståltråd fandt jeg hos Specialkøbmanden.


På 2. del af billedet har jeg viklet ståltråden 3 x rundt om mit kageværktøj, og derefter trukket ned og derefter rundt-og-ind - jeg har prøvet at illustrere dette med nogle pile på sidste del af billedet.

Gave/ nem modellering.


På billedet ovenfor er vist den nemmeste måde at lave små søde gaver i fondant. Jeg har anvendt Wilton fondant uden noget tilsat. Tørretid er 24 t. Det viste værktøj er købt i Søstrene Grenes - tror jeg gav 3-4 kr for det. Gaverne her er anvendt til Peter Plys cupcakes, trin for trin til at lave en Peter Plys findes under DIY.

Patchwork teknik:


Patchwork teknikken er utrolig nem og giver en super sød effekt. Alt du skal bruge er udstikkere og farvet fondant. Her 5-petal-cutter og en tyl anvendt som udstikker til blomster midten. De søde syninger er lavet med det viste værktøj (kan købes her: http://www.deleukstetaartenshop.nl/tools-modeling-tools-pme-modelling-tools-cutting-wheels-p-101.html eller i danske kageforretninger).


 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Modellerings chokolade

Opskrift: Flødeboller med vaffelbund

Icing Cornet/ kræmmerhus tutorial