Victorias cupcakes & nostalgi.

D. 21 februar blev vores store pige 4 år (!!) og i år havde jeg besluttet at hun selv skulle pynte hendes fødselsdags cupcakes i forbindelse med en masse skønne fridage jeg har haft i skemaet. Sikke en umage hun gjorde sig ! - 1 styk krymmel møjsommeligt lagt på af gangen:)

Cupcake, fyld og pynt:
Chokolade cupcakes (opskrift kommer på blog senere) med en midte af karamel og passionsfrugt-mango-orange topping.
Cupcake formene med klovnefødder er fra Netto, ca 4 stk for 20 kr - kommer et par gange om året i deres tilbudskasser.
Klovnehoveder er fra tartdecor
Krymmel: Dr. Oetker samt mini "smarties" fra Tiger-butikken. Tiger forretningerne er begyndt at have et relativt stort udvalg af krymmel, så jeg kan anbefale et kig forbi. Derudover har de også masser af ting til tema-fester - blandt andet slikposer der ligner gulerødder mm.
Den største overraskelse for mig var da min Mor kom med alt mit gamle barbie... i en kasse præcis som jeg efterlod det for ca. 20 år siden. Nostalgi er et lidet beskrivende ord i denne sammenhæng!! Og her har jeg gået og grint af at min Mor har gemt alt "mit gamle skrammel" og pludselig er jeg fuldstændig opslugt af at finde ud af hvad der er i hver en afkrog af barbie kassen.
Nok kan man sige at min Mor i perioder har flere møbler i et rum end vi andre har i et helt hus. Men lige præcis igår forstod jeg værdien i præcis dét. Men det er vist lidt i arv, for selv nogle af min Mors ca 40 år gamle barbiedukker er at finde i kassen; og hvor er det utroligt som samtiden er med til at forme vores legetøj; min mors dukke-mænd er med gardehusar tøj, sværd og gevær - og hver en lille detalje er formet/ syet med. Så ja, det med at gemme barbie kommer jeg nok til at være 3.generation som gør... men sådan kan man have en holdning om at smide alt ud, indtil man overbevises om en anden.
Så en lille opdatering: Samtlige radiatorer i vores lille hus dækket af nyvasket barbietøj, ligesom vores badeværelses gulv er fyldt med barbiedukker (og ja... barbie Ken havde præcis så meget hår i 80'erne som vi husker det!), vaskemaskiner, køkkenting mm. Herligt!

Et tak til familien som var med til at fejre vores lille Victoria, og et tak til min Mor som fyldte huset med nostalgi.

Victoria på fødselsdagsmorgenen med prinsesse kjole, Prins Charming barbie og Flynn Rider bamse. Derudover fik hun en masse andre gaver lige fra tøj, bøger, my little pony og barbie ting. Hun var som  sukker-chokket allerede inden der blev serveret kager;)
 
Herfra ønskes I alle en rigtig god weekend!!!
 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Modellerings chokolade

Opskrift: Flødeboller med vaffelbund

Icing Cornet/ kræmmerhus tutorial