Harry Potter Tema fest

Hvad er mere passende end en Harry Potter fest til 11 års fødselaren? Alderen til at tage toget fra Perron 9 3/4 og blive indskrevet som student på Hogwarts! 

Begge mine piger har altid elsket Harry Potter universet  (udgaven som er illustreret af Jim Kay kan anbefales!!!!). Nettet bugner af gratis Harry Potter invitationer, kort, plakater mm. Så ideer var der rigeligt af - og festen behøver ikke at blive dyr. 



Figurene er lavet af indfarvet gumpaste.  Harry Pottes biller er kage-blomsterståltråd som er malet sort. Dobbys øjne er lavet mere fugtige vha "confectioners varnish".
Dødsregalierne er lavet vha. airbrush og efterfølgende håndmaling af de 3 mænd. ... jeg har bestemt en del at lære indenfor airbrush teknik, men sjovt var det.





Nagiri 3D kage. Lavet af chokoladekage og dækket med fondant som efterfølgende blev airbrushed. Heldigvis er airbrush ganske taknemmeligt at arbejde med i store mønstre når man er nybegynder ud i den male-teknik. 

Mønsteret i fondanten fik jeg ved at dække kagen med husholdningsfilm og derefter tage et stykke groft strikket 15x15 stykke og presse mønstret fra det strikkede ned i fondanten. Derefter anvendte jeg airbruh til at farve slangen. 

Ugle bordet er købt i Netto sidste år for 40 kr (den var gået lidt i stykker ved vingen... men ikke noget lidt sekundlim ikke kunne klare:)  Mener at de fra ny ligger på ca. 150 kr. 
Uglen i buret er fra en dansk internetside. Kostede 110 kr på tilbud. Den er lydaktiveret og gav meget sjov under festen med bevægelser og forskellige skrappe lyde. 

Ingen tilgængelig billedbeskrivelse.
Nøgler fra Amazon, vingerne limet på med sekundlim:) ... det tager længere tid end man lige regner med at lime vinger på og efterfølgende binde fiskesnøre på nøglerne - men effekten var FANTASTISK!!!  Jeg brugte troldegrene til at sætte nøglerne fast på. 

Billedet indeholder sandsynligvis: drink
Gratis printouts fundet via google og pinterest.
Åkande-servietten har min datter på 11 foldet. 

Dette helt fantastiske mærke inkl voks, ske, lys og fin lille kasse er bestilt fra ebay og kostede 75 kr inkl. fragt. Alle invitationer blev lukket med denne. 


Jeg fandt en del gratis invitationer på engelsk på Pinterest, som var virkelig godt lavet. Jeg tog denne invitation igennem Paint programmet så teksten var på dansk.  



Skilt fra pinterest. Jeg laminerede denne og satte den fast på havelågen. 

Ingen tilgængelig billedbeskrivelse.
 Jeg fandt et hav af gratis plakater og skilte med alt fra muggler tema til Nimbus 2000. Derudover findes der også flere forskellige "find dit troldmansnavn".

Billedet indeholder sandsynligvis: indendørs
Lysene i loftet er købt i Amazon. Fandt 10 stk for 100 kr inkl. fragt fra England. 
Jeg har godt set man kan lave dem selv ud af toiletruller og fyrfads-el lys... men... det er billigere at købe dem, og så gav det ikke mening at bruge mange timer på at klippe, klistre, male ovs. Så hellere mere tid sammen med pigerne - vi havde rigeligt der skulle gøres klar til festen:) 


Billedet indeholder sandsynligvis: 1 person, står og indendørs

Denne plakat fandt jeg på Amazon... kostede 119 kr inkl fragt fra England.... jeg var fuldstændig solgt!... Jeg havde egentlig besluttet at budgettet skulle være noget mindre, men når man bliver solgt kan alt jo give god mening... skal jo bruge den igen til næste 11 års fødselsdag... og måske Halloween fest... og så er pris/event jo ingenting.. hmmm.... :)

 Jeg lavede et disko-rum (havde lige renoveret et værelse, så det var belejligt nok tomt) til pigerne og denne plakat fyldte næste hele døren - helt perfekt!

 Gratis på nettet.

Billedet indeholder sandsynligvis: nat, himmel, hus og friluftsliv
Jeg brugte lidt at julepynten til en Patronus ude i haven. Det er rensdyret som hvert år sælges i Jem&Fix til 328 kr.

Hoqwarts Express skilt, fundet på eBay for 30 kr.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Modellerings chokolade

Opskrift: Flødeboller med vaffelbund

Icing Cornet/ kræmmerhus tutorial