Opskrift: Chokolade cupcakes med mascarpone creme og friske jordbær

Disse cupcakes havde jeg bagt til et kvinde krisecenter her i Danmark. Kvinde krisecentre har til formål at beskytte og hjælpe kvinder som er udsat for psykisk eller fysisk vold. Er der nogen i Danmark som udsættes for vold (uanset type) kan man få hjælp gennem lokk.dk

Disse cupcakes blev pyntet af krisecentrets børn. ..og der gik ikke to sekunder efter at cupcakes'ne blev serveret på et bord i haven til de var spist. 



Ingredienser dej: 
100 g hvedemel
5 spsk kakaopulver
140 flormelis
1½ tsk bagepulver
40 g usaltet smør, stuetemperatur
1 1/4 dl sødmælk
1 æg
korn af 1 vanillestand

Ingredienser mascarpone topping
1 dl piskefløde
½ dl flormelis
ca 100-150 g mascarpone creme (smages til)
Friske jordbær


Fremgangsmåde: 
Pisk æg, mælk og vanillekorn sammen i en skål. I en anden skål blandes alle de tørre ingredienser sammen med smørret. Kom halvdelen af mælkeblandingen i melblandingen og pisk indtil det er en ensartet masse. Kom resten af mælkeblandingen i dejen og rør igen til dejen er ensartet. 
Kom dejen i cupcake forme og bag ved 170 grader i 20-25 min. 

Topping: 
Bland mascarpone osten sammen med flormelisen indtil det er en ensartet masse. I en anden skål piskes piskefløden ved medium hastighed indtil der dannes toppe i piskefløden som ikke flyder ud. 
Bland forsigtigt mascarpone blandingen i flødeskummet vha. en dejskraber. Smag til undervej således at mascarponen cremen passer perfekt til dine smagsløg:) 

Pynt med friske jordbær.


Velbekomme:)

Kommentarer

  1. Hvor ser de bare dejlige ud, dem skal man måske prøve <3 Jeg er blevet fast læser, eftersom jeg synes, at din blog ser rigtig interessant ud.
    Måske har du lyst til, at blive fast læser af min blog? Jeg har en giveaway oppe, du måske gerne vil deltage i? - http://ceciliegreven.blogspot.dk/2014/05/giveaway-by-k-neglelak.html

    Knus Cecilie

    SvarSlet
  2. Kære Cecilie
    Mange tak for din hilsen - dejlig blok du har og altid dejligt at kunne vinde en neglelak til sommerneglene, jeg lader linket stå:) Rigtig meget pøjpøj med din nye blok!!

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Modellerings chokolade

Opskrift: Flødeboller med vaffelbund

Icing Cornet/ kræmmerhus tutorial