Airbrush og alternativer.

Airbrush er eminemt til at give smukke farvenuancer og bruges til ex at lave army-pletter på kage, farve toppen på en 3D burger kage. Det er kun fantasien der sætter grænser.

Desværre er airbrush maskiner og tilbehør utrolig (og urimelig) dyrt i kageforretninger i DK, det kan derfor godt være godt for pengepungen at se udenlands. Husk at købes varene udenfor EU skal der betales moms.

Jeg købte min airbrush i USA, og trods moms og det faktum at jeg skulle investere i en konverter til el-stikket (de bruger anderledes el-stik i USA) var det stadig VÆSENTLIG billigere end at købe i Danmark.
Jeg købte min airbrush maskine hos TCP global, og min transformer hos batteribyen:
Hvis du ønsker at airbrushe direkte på smørcreme skal du gøre dette lige efter du har påført smørcremen. Når smørcremen først er kold efter at have stået i køleskabet, vil påføring af airbrush kun medføre dråber der samler sig - det kan simpelthen ikke sætte sig fast.
HUSK: Det sviner rigtig meget med støv partikler når du airbrusher. Lav derfor en kasse hvor du airbrusher ind i, eller på anden måde fanger partiklerne - for de svæver langt:)

Lær at airbrushe gratis her:

Alternativ til airbrush:
Køb en stor blød makeup pensel til rouge og lav en fordybning et et stykke staniol. Kom lidt pulverfarve ned i fordybningen og dyp penslen ned.
Inden du applicere farven til din kage skal du lige få overskudsfarven væk ved at "tappe" to gange på børstens skaft. "Dup" herefter farven på kagen med din pensel. Det er den teknik jeg anvendte på min klokkeblomst kage.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Modellerings chokolade

Opskrift: Flødeboller med vaffelbund

Icing Cornet/ kræmmerhus tutorial