De skønneste og blødeste alt-mulig-boller

I dette indlæg er der opskrift på:
1) De skønneste og blødeste alt-mulig-boller
2) Kanelsnegle
3) Pølsehorn
4) Thebirkes med enten lys eller mørk remonce creme.


DE SKØNNESTE OG BLØDESTE ALT-MULIG BOLLER
10 stk.

Grundopskriften:
6 spsk vand
50 g gær
3 dl mælk
50 g smeltet smør
3 spsk sukker
7-8 dl mel

Efter smag og lyst:
Kom 1 spsk kardemomme i bollerne.
Frugtfarve: giver nogle rigtig skønne og farverige boller til børnenes fødselsdag.

Til pensling: Bland 1 æggeblomme med lidt vand - dette giver bollerne den flotte overflade som man også ser hos bagerne.

Smelt smøret i en gryde og kom mælken i denne. Bland gæret med vandet i en skål og kom herefter smørblandingen i. Kom de resterende ingredienser i.

Lad dejen hæve i 20 min. Tænd ovnen på 225 grader. Bollerne skal bages i ca 10-14 min.


KANELSNEGLE:
Brug opskriften til de "skønneste og blødeste alt-mulig-boller".
Kanelfyldet:

150 g blødt smør
1 dl sukker
2 spsk stødt kanel

Alle ingredienserne røres sammen. Rul dejen ud og kom fyldet på, hvorefter dejen rulles sammen. Skær nu dejen til snegle. Lad dem hæve i ca 25 min. Pensl dem og bag herefter i ca 10-12 min ved 225 grader.


PØLSEHORN:
Grundopskrift (undlad kardemomme) og pølser. Pensl pølsebrødene og bag ved 225 grader i 10-14 min.

THEBIRKES:Grundopskrift
Remonce creme, se nedenfor
pensling og birkes

Lys remonce creme:100 g blødt smør
100 g marcipan
100 g sukker
evt vanillesukker efter smag.

Mørk remonce creme:125 g blødt smør
250 g brun farin
Eventuelt kan tilsættes: 2 spsk kanel og 2 spsk kagecreme.

Rul dejen ud, kom fyldet i og fold til små "pakker". Pensles og drysses med birkes.
Bag ved 225 g i 10-12 min.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Modellerings chokolade

Opskrift: Flødeboller med vaffelbund

Icing Cornet/ kræmmerhus tutorial