Fondant typer.

Jeg er til tider blevet spurgt om hvilket mærke fondant nye i kagefaget skal vælge. Svaret er; vælg efter smag, og vælg efter dit design. Der findes rigtig mange mærker, og de har alle nogle fordele og ulemper.

Smag:

Funcake: syntetisk gennemtrængende smag

Wilton: Den mest neutrale smag.

Kagebutikken: Neutral- meget let hen af vanille.

Bakels/ Pettenice: Ret neutral og mild i smagen

Ballina: Som at komme ind i en slik-forretning;)

PME: Jeg er personligt ikke til duften, men hele familien synes den smager af "sukker":) Så det er vist min duftesans der har fået nykker:)

Hvilke styrker har mærket:

Wilton: Fantastisk stabilt produkt, nemt at anvende til både modellering, overtræk og blomster. Mit favorit produkt.
 
Bakels/ Pettenice:  OK til 3D kager pga den bløde konsistens, der er dog tendens til at den laver små revner ved skarpe "hjørner". Er god i koldt og tørt vejr, en varm og fugtig dag løber den let.

PME: Det er den mest medgørlige sukkermasse jeg nogensinde har prøvet - den klæber ikke til bordet som andre mærker, den er nem at løfte over kagen - og vigtigst af alt; Den er så SUPER NEM at få til at komme pænt om hjørnerne. I'm in love!... bare ikke med duft og smag.

Kagebutikken: Lang tid siden jeg brugte dette mærke, men de pakker jeg modtog enten var rigtig gode, eller også var der fejl i produktionen og helt ubrugeligt produkt. Som sagt lang tid siden jeg har handlet her, så mon ikke de her rettet fejlen.

Ballina: Fører mange produkter til modellering, men min erfaring er at de ikke er lige så gode og nemme at have med at gøre som Wilton iblandet tylose... faktisk vil jeg vove at påstå at Wilton blandet med tylose pulver er det ultimative til at modellere.

Derudover er der jo alle de sukkermasser man selv kan lave; MarshmellowFondant, Fondant mm. Fordelen er at: DU styrer smag og konsistens:)


Skriv endelig en kommentar i kommentarfeltet hvis det er at i har nogle oplevelser med sukkermasser i ønsker at dele. Alle holdninger er velkomne, både dem der er enige og uenige.

Kommentarer

  1. KageButikken i Albertslund har også en rigtig god fondant:-) Både med og uden farve og smag.

    SvarSlet
  2. Jeg vil da gerne anbefale Kagebutikkens fondant, som er allergitestet. Det er mit foretrukket mærke, fordi det også er nemt at arbejde med og tørre ikke ud. Smagen er okay.
    Lige et spørgsmål. Hvor køber du Ballina?

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Modellerings chokolade

Opskrift: Flødeboller med vaffelbund

Icing Cornet/ kræmmerhus tutorial